Korábbi hírlevelek

EESZT

EESZT - recept vagy felírási igazolás?

Amikor az Ixnetben receptírás/nyomtatás történik, akkor a recept adatai feltöltésre kerülnek a térbe. Amennyiben a tér befogadja a vényt, akkor egy felírási igazolás kerül kinyomtatásra. 2018 december 31.-ig a felírási igazolást a NEAK által biztosított, hagyományos „Vény”-re kell nyomtatni.

Mi a különbség egy kinyomtatott felírási igazolás és egy recept között?

A felírási igazolásra rákerülnek az alábbi adatok is (a 3. úgynevezett EESZT vonalkód mellett):

  1. A recept tetejére a "Felírási igazolás" felirat
  2. A paciens neve mögé a neme kerül kiírásra zárójelben (férfi/nő)
  3. A recept kiállításának dátuma mögé a recept kiállításának időpontja, "11:42" formátumban
  4. A paciens TAJ száma, akkor is, ha nem támogatott, vagy teljes áras készítmény kerül felírásra

Amennyiben a felírt vény nem kerül feltöltésre a térbe, úgy továbbra is az eddig megszokott adatokkal receptként nyomtatódik a felírt készítmény.


Az Ön által használt rendszer így működik? Ha nem, keressen minket, segítünk.




Videó

eMedworks illesztés, ahogyan csak az infomix rendszereiben működik

Működő online időpont foglalás, labor eredmények vizsgálatonkénti érkeztetése és a szakorvosi javaslatok online letöltése a paciensek adataihoz.


Letöltés: MP4 | WebM



Helyettesítés

Helyettesítés - gyorsan és egyszerűen az Ixnetben

A helyettesítés beállítása az Ixnetben rendkívül egyszerű.

A programban saját praxisával dolgozó orvos a Rendszer – Helyettesítések karbantartása menüpontban tudja beállítani azokat az orvosokat, akik őt helyettesíthetik, és ugyan itt tudja azt is karbantartani, ha ő dolgozik helyettesként egy praxisban.

Helyettes orvos felvétele

A menüpontot elindítva a bal felső jelenlegi helyettesítéseim részben láthatóak az ehhez a praxishoz eddig beállított helyettesítések. Ha itt Praxisomat helyettesítik típussal szerepel az az orvos, aki újra helyettesíteni fog, elegendő csak őt kiválasztani, majd a helyettesítés időszakok részben egy új időszakot hozzáadni a jogosultsághoz. Fontos, hogy a helyettesítő orvos, csak az itt megadott időszakokban jogosult helyettesként belépni a programba.

Amennyiben a helyettesítő orvos még nem szerepel a listában, úgy az Új (Praxisomat helyettesítik) feliratú nyomógombbal lehet új helyettes orvost beállítani.

A gomb megnyomását követően megjelenő listából kiválasztható a helyettesítő orvos. Ha nem szerepel a listában az orvos, akkor az új felvétele gombbal lehet új orvost felvenni az Ixnetbe. Ilyenkor mindössze négy adatot kell megadni:

  1. az orvos neve
  2. bejelentkezési neve (ezen a néven tud bejelentkezni a programba)
  3. jelszava (a bejelentkezési névhez tartozó jelszó)
  4. az orvos pecsétszáma

Az adatok megadását követően a jobb oldali OK + Új gombra kattintva az újonnan felvett orvos bekerül a fenti listába, és a helyettesítés időszakoknál megadható az az időszak, amikor ő helyettesként dolgozhat. Az új időszak felvételével automatikusan a mai naptól egy egyhetes időszak kerül beállításra, ezek a dátumok módosíthatók.


Helyettesített Praxis megadása

Az Új (Praxist helyettesítek) nyomógombbal azokat a helyettesítéseket tudja az orvos beállítani, ahol ő dolgozik helyettes orvosként. A gomb megnyomását követően a helyettes orvos beállításához hasonlóan a meglévő praxisok közül lehet kiválasztani azt, amiben az orvos helyettesítőként dolgozni fog, vagy fel lehet venni új praxist, a praxis (Működtető) nevének, kódjának és ANTSZ kódjának megadásával, valamint a helyettesített praxishoz tartozó TAJ jogviszony felhasználó név és jelszó beírásával.


Helyettesítés - beállítások

Egy orvos, az Ixnetben dolgozva saját maga dönt arról, hogy a helyettesített praxis készleteit (szöveg panelek, típusok, nyomtatási formátumok , stb.) is szeretné használni, vagy csak a saját maga által létrehozott elemeket. Ennek abban az esetben van kiemelt jelentősége, ha olyan orvos dolgozik helyettesként, aki ugyan abban az Ixnetben a saját praxisában is lát el betegeket Ha a központi beállítások Háziorvos lapfülén be van állítva a ’Csak saját készletek használata’ opció, helyettesített praxis készletei, nyomtatási formátumai nem jelennek meg neki a program használat közben. Kikapcsolt állapotban (ez az alapértelmezett működés) a helyettesített orvos által felvett készletek és formátumok is a rendelkezésére állnak.


Helyettesítés – EESZT

Ha már egy az Ixnetet használó, EESZT eléréssel rendelkező orvost vettek fel helyettesítőként, vagy adtak meg számára új időszakot, akkor az EESZT beállítása automatikus.

Amennyiben olyan új helyettesítő orvos került beállításra, aki a beállításig még nem szerepelt az Ixnetben, úgy a felvételét követően az EESZT beállításokat is el kell végezni.

Az Ixnetbe rendszergazdaként belépve az EESZT csatlakozáskor a beállításokhoz szükséges Karbantartás – Gazda – EESZT felhasználók karbantartása menüpontot kell elindítani. Itt az orvos adatainál az EESZT felhasználó nevét (’O’ + pecsétszám, pl. O12345) az Ixnet a pecsétszám alapján automatikusan kitölti. Amennyiben a helyettesítő orvos nem esziggel, hanem Tokennel éri el az EESZT-t, úgy az EESZT jelszó mezőbe a Tokenhez kapott jelszót kell megadni, egyébként üresen kell hagyni ezt az adatot. A Tanusítványhoz a helyettesített praxis EESZT WAF-SSL tanusítványát kell betallózni, majd megadni az ehhez a tanusítványhoz tartozó jelszót.


Az EESZT megfelelő működéséhez a helyettesítő orvosnak a TÉR oldaláról is szükséges megfelelő orvos jogosultságot adni a helyettesített praxisban. Ehhez az ágazati portálon annak a hozzáférésével – eSzigjével -, kell belépni, aki a praxisban az adatok kezelésére jogosult. A Praxis adatainál az új helyettesítő orvost a praxisban dolgozók közé kell orvos jogosultsággal felvenni. Ebben szükség esetén az AEEK által üzemeltetett Kontakt Center (061) – 920-1050 tud segítséget nyújtani.


Védőnő

Gondozási terv

Várandós gondozásba vételkor, az Ixnet védőnői rendszerünkben egy egyszerű sablon használatával a védőnő elkészíthet és nyomtathat is egy gondozási tervet.

Gondozásba vételkor a Gondozási terv nyomtatás gombra kattintva egy előre feltöltött nyomtatvány áll a védőnő rendelkezésére.

Ez tartalmazza a várandós, a gyermekágyas, és az ezeket követően a picire vonatkozó 0-6 éves kor közötti gyermek gondozás tervet. A szövegbe sablonként beemelésre kerülnek a védőnő által a gondozás során nyújtott szolgáltatások, a látogatások és tanácsadások információi, a 6 éves korig esedékes védőoltások és státuszvizsgálatok.

A gondozási terv sablon szövege nyomtatás előtt módosítható, szerkeszthető.

A dokumentum tetszőleges formában (pl. pdf, kép, word dokumentum) exportálható, és a beállított email postafiókon keresztül akár online el is küldhető.


Üzemorvos

Kötelező vizsgálatok

Az alkalmassághoz különböző kötelező vizsgálatok megléte lehet szükséges. Az Ixnetben nem csak rögzíteni lehet ezeket, a rendszer folyamatosan ellenőriz és szükség esetén figyelmeztet is, ezzel is segítve az orvos munkáját.

A kötelező vizsgálatok már az infolapon is megjelennek, így egy pacienst elővéve azonnal az orvos rendelkezésére áll ez az információ is.

Ha egy meglévő kötelező vizsgálat érvényessége hamarosan lejár, az újabb vizsgálat szükségességére az esedékes teendők panel figyelmeztet. A panel megnyitásával az is látható, milyen vizsgálat esedékes, annak milyen érvényessége szerepel a paciens dokumentációjában. Természetesen az újabb vizsgálat rögzítése akár innen is egyszerűen elindítható.

A kötelező vizsgálatok is kórtörténetes módon kerülnek megjelenítésre. Így nem csak azzal segíti az Ixnet az orvos munkáját, hogy látja az előző vizsgálatokat, hanem a már megszokott módon egy előző vizsgálatot választva az Új előzőből funkció segítségével új, az előzővel azonos tartalmú vizsgálati eredményt tud rögzíteni.

Elegendő csak az érvényesség dátumát módosítani, és már tárolható is az eredmény. A négy, jogszabályban meghatározott vizsgálat mellett az orvosnak lehetősége van saját vizsgálatok rögzítésére. Ezzel ezt a funkciót kibővítve, egyéb, rendszeresen esedékes vizsgálatok is egyszerűen nyilvántarthatóak.

Az Ixnet természetesen nem csak az aktuális paciens vizsgálatainak az ellenőrzésére képes. A lejárt kötelező vizsgálatok menüpontban kilistázható bárki, akinek lejárt, vagy jövőbeli dátum megadása esetén az addigi napig lejáró érvényességű vizsgálata esedékes.

A lista kérhető az összes, vagy csak a választott vizsgálatra, vizsgálatokra. Szűkíthető választott cégek dolgozóira. Az elkészült lista, ha cégenként kérjük, az adott munkáltatónak akár email mellékletként is elküldhető.


Magánorvos

Az ellátás szervezés alapja - Az előjegyzés

Az előjegyzés menüpontban lényegében egy napokra és óra/percre lebontott naptárat látunk, a programban beállított rendelési időnknek megfelelően. Fontos tudni, hogy akár több naptárprofilja is lehet egy orvosnak így ha például különböző helyeken praktizál, ezeket egyszerűen tudja ütemezni, a teljes rendelési idejét könnyen áttekintheti

A rendelési idő sűrűsége is testre szabható, ezzel teljesen a saját igényeikhez tudják szabni a betegfogadások ütemezését

A naptár előjegyzés kezelése nagyon kényelmes és egyszerű, csupán a beteget kell kiválasztani ha nem az aktuális pácienssel szeretnénk foglalkozni, majd a kívánt időpontra állva kiválasztani annak típusát (előjegyzés/visszarendelés/látogatás) majd a naptárba gombot megnyomni és páciensünk már be is van rögzítve az adott időpontra. Amennyiben a beállított rendelési "sűrűség" a tervezett ellátásra nem elegendő, az ellátás tervezett hossza a Hossz(perc) listából választva módosítható.

Amint egy pácienst elláttunk a jelölése a naptárban a fonendoszkóp jelölést kapja meg, azaz onnantól ú.n. ellátottá válik az Ő naptári bejegyzése.

A magánorvosi ellátáson található kontroll időpont megadása is az integrált naptárba kerül bejegyzésre. Az előjegyzéshez hasonlóan tudunk a rendelés még szabad időpontjai közül választani, és ez az információ az ellátáról készült dokumentációra, az ambuláns lapra, vagy a leletre is nyomtatásra kerülhet, nincs szükség külön nyomtatásra.

A naptár a már megszokott oldalsó panelen is elhelyezhető, még gyorsabbá téve a használatot, és ebben a módban lehetőség van az orvos által használt egy vagy több Google naptár adatainak megjelenítésére is. A használathoz elegendő a Naptár panel beállítások fülén bekapcsolni a Google események mutatása az Ixnet naptárban opciót és bejelentkezni a használni kívánt Google fiókba. Ekkor elérhetővé válnak az adott fiókhoz tartozó naptárak, melyek közül kiválasztható, melyekhez tartozó eseményeket szeretnék látni az előjegyzések mellett.


Szintén használható az előjegyzett paciensek panel, amelyet egy a váróban elhelyezett monitorra is ki lehet tenni, így beteg-tájékoztatóként is használható. A panel segítségével nem csak a soron következő paciens, és a várakozók jeleníthetők meg, a behívás funkció is része, melyhez akár saját hangjelzést is társíthatunk

Amennyiben használják Webes előjegyzés modulunkat, pácienseik az interneten is tudnak rendelésükre időpontot foglalni. Az ezzel kapcsolatos technikai hátteret az Infomix Kft. szerverparkja biztosítja az Önök számára. Ily módon elérhetővé válik az azonnali webes frissítés lehetősége, ami szintén az integrált naptárba emeli be az adatokat, így valóban elég egy naptár használata.

Az előjegyzésekről beállítás és modul függően email vagy sms értesítés is küldhető a pacienseknek, ezzel figyelmeztetve őket a közelgő ellátási időpontra.


Válaszok

EESZT csatlakozás - A tapasztalatok

Az EESZT elindulását követően elkezdődött a csatlakozás folyamat, majd a sikeres csatlakozást követően a használat. Legutóbbi kérdőívünkben arra voltunk kíváncsiak hogyan sikerült a csatlakozás, milyen a tapasztalatok a tér használatával.




Ön már csatlakozott a térhez?

A kérdőív kitöltéséig a válaszolók nagyon nagy többségének, 91%-nak már sikerült csatlakoznia, és használják a tér szolgáltatásait. Közülük 33%-nál minden megfelelően működik, 58% esetén még előfordulnak fennakadások a használatban. A csatlakozásra kötelezettek 8% nem tud még a tér használatával dolgozni, 4% valamilyen technikai probléma miatt, 4% pedig még nem tudta beállítani az általa használt rendszerben a megfelelő működést. Voltak, akik válaszoltak a kérdésekre, de nekik csak 2018 novemberétől kötelező a tér használata, ők a kérdőívet kitöltők 1%-a.

Ha a válaszokból kivesszük azokat, akiknek még nem kell használni az EESZT-t, akkor picivel még jobb a kép, a csatlakozni köteles rendelések 93 százalékának sikerült már csatlakozni. Reméljük azóta a fennmaradó rendelőkben is sikerült elhárítani a felmerült technikai problémát, elvégezni a szükséges beállításokat, és tudják használni a tér szolgáltatásait.



Összességében hogy ítéli meg, mennyire felel meg annak, amit várt?

A működéssel kapcsolatban már kicsit árnyaltabb a kép, 58% elégedett a működéssel. Közülük 23% szerint az általa vártnál jobban működik, míg 35% az előzetes információi alapján mást várt ugyan, de jól használható. A válaszolók 33% szerint viszont a működés rosszabb annál, mint amit ő előzetesen várt. A maradék 9% a kérdőív kitöltésekor még nem használta, így nem tudott véleményt alkotni.

A fejlesztéseknek és a tapasztalatoknak köszönhetően mind a működés, mind az elérhető funkciók várhatóan folyamatosan változni fejlődni fognak, így remélhetőleg egyre több lesz azok száma, akiknél jól működik, és inkább segíti, mint akadályozza a munkát a használat.



Milyen funkciókat használ a betegellátás során?

Már most az induláskor is több féle adat küldhető és kérdezhető le, kíváncsiak voltunk, ezek közül mi az, amit már használnak. Nyilván erre a kérdésre azok válaszoltak, akik már az EESZT-hez csatlakozva dolgoznak.

Közülük a legtöbben, 48-an a recept adatokat töltik fel a térbe. Ezt követi a beutalások elektronikus beküldése 27 rendelőben jelölték meg ezt a választ. A leletek letöltése 19 rendelőben működik, de itt nem elég a fogadó oldal működése, a leletet kiállító intézetnek előbb azokat fel kell tölteni a térbe. 12 rendelőben csak annyi adatot küldenek, és fogadnak, amit a program automatikusan elvégez, egyéb funkciókat egyenlőre nem használnak. Az eProfil adatokat a válaszolók közül 3 rendelőben töltik.


Az eddigi működést figyelembe véve milyen funkcióval, szolgáltatással bővítené ön az EESZT lehetőségeit?

Itt szabad szöveges kéréseket, javaslatokat jelezhettek, köszönjük az észrevételeket.

Sokan jelezték, hogy az összes lelet letölthetősége jó lenne. Ez a jelenlegi működés szerint már megvalósított funkció, de jelenleg csak azok a leletek kérdezhetőek le a térből, amit az ellátó intézet feltöltött. A járó és fekvő intézetek folyamatos csatlakozásával egyre nőni fog az elérhető leletek száma. A csatlakozás előtt készült leletek visszamenőleges feltöltése is várható a közeljövőben, valószínűleg a rendszer stabil működését követően ezeket is fel fogják tölteni.

Igényként merült fel a nővér belépéssel elérhető funkciók bővítése, ezek egy része jogszabály módosítást igényel. A jogosultságok és ezzel a nővérként használható funkciók emellett a tér működtetője által adott beállítások szerint működnek.

A feltöltött, de hibás, esetleg elrontott adatok egyszerű törlését is jelezték az igények között. Más szoftver gyártók megoldásairól nincs információnk, az általunk fejlesztett rendszerekben az EESZT-t érintő adatok törlése változatlan. Vagyis ugyan úgy lehet törölni, mint a tér bevezetése előtt. Ami változott, a pusztán annyi, hogy most már nem csak a programból, hanem a térből is törölni kell egy-egy ilyen adatot.

Az automatikus lelet, és egyéb adat érkeztetés az Ixnet rendszereinkben már megoldott, csak beállítás kérdése. Részletes információt mindig az utolsó verzió váltó levélben találnak, ahol mindig az aktuális, teljes EESZT működést ismertetjük.

A térhez csatlakozók körének 2018 év végére tervezett bővítésével, a térben elérhető adatok körének valamikori kibővítésével várhatóan az olyan adatok is elérhetőek lesznek, amelyek most még nem kerülnek feltöltésre. Ilyenek lehetnek az alkalmassági vélemények, oltások, javaslatok. Ez egy várhatóan hosszú folyamat, a rendszer stabilitásával és a jogszabályok megfelelő módosításával fokozatosan egyre több minden lesz elérhető.



Véleménye szerint mivel tudnánk segíteni a használatot?

A megkeresések a csatlakozás megoldandó feladataival kapcsolatban csökkennek, és egyre több a használattal kapcsolatos kérdés.

A legtöbb javaslat az oktató, bemutató videókra érkezett, szám szerint 23. Ezt követte a részletes leírás 22 esetben. 13 válaszoló szerint az eddig kapott információk elegendőek voltak a használathoz. Oktatás szükségességét 8-an jelezték, és ugyan ennyi egyéb, szöveges kérés, javaslat érkezett. Ez utóbbiakban szerepelt többek között gyakorlati használatra vonatkozó videó, részletes leírás, automatikus lelet érkeztetés javaslata is.

Oktató videók egyenlőre még nem elérhetőek a rendszereinkhez, de részletes leírást minden hó végi nagy verzió váltó levelünk végén találnak. Ezek már egy pár hónapja kifejezetten az adott rendszerben elérhető működési, használati ismertetők, és mindig az azzal a verzióval elérhető teljes használati leírást tartalmazzák, hogy ne kelljen az egyes funkciók működését több verzióváltó levélből „összeollózni”.

Abban, hogy hogyan tudjuk a használatot még egyszerűbbé tenni közösen tudunk tovább lépni. Ennek első lépése a mostani hírlevélben elérhető kérdőívünk. Kérjük töltsék ki, hogy pontosabb képet kapjunk milyen igények merülnek fel a leggyakrabban. Minél többen töltik ki, annál pontosabb képet kapunk.


Tapasztalatai szerint az Ön környezetében hol használják az EESZT-t?

Azt, hogy az EESZT milyen szolgáltatást nyújt, az határozza meg, összességében kik használják, kik adnak adatot a "közösbe".

A térben elérhető adatokat nagyban befolyásolja egy-egy térségben kik használják. A válaszok szerint kiemelkednek a patikák és a háziorvosi rendelők. Patikákban 51, háziorvosoknál 43 választ kaptunk. Lényegesen kevesebb a járóbeteg SZTK-k – 17 válasz– és a kórházak - 12 eset – száma.

Ez utóbbiak csatlakozása és adatküldése adna sok segítséget az alapellátásnak a náluk keletkezett dokumentumok elérhetőségével.



Szerencsére elmondható, a válaszolók nagy többségének a legnehezebb lépés, a csatlakozás a térhez már sikerült. Reméljük megérte, és egy olyan új eszköz használata indult el, ami valóban sok szakmai segítséget ad a betegellátás során. Beigazolódni látszik az a „jóslatunk”, hogy a használattal együtt újabb és újabb igények, javaslatok még hosszú ideig alakítják majd ezt a rendszert.




A kérdőív kitöltéséért az ajándékot dr. Steer Ágnes Budapest-ről kapja. Ne felejtsék el, a mostani kérdőív kitöltéséért minden 10. kitöltő kap ajándékot, egy-egy 4 GB-os logózott Ixnetes Pendrive lesz a jutalmuk.

Friss

Hamarosan már nem lesznek igazi betegek?

Még drágább lesz betegnek lenni

Évente átlagosan 4,1 százalékkal nőnek majd az egészségügyi kiadások 2017 és 2021 között világszerte. A magasabb költés ugyanakkor nem feltétlenül jelent jobb egészségügyi eredményeket, az egészségügyi szolgáltatóknak valószínűleg továbbra is csökkenő nyereséggel és növekvő költségekkel kell számolniuk. A kezelés helyett a megelőzés kerül előtérbe, amelynek eredményeképpen az egyszerű „betegek” helyett megszületnek a szolgáltatásokról jól tájékozott „egészségügyi fogyasztók”. A digitális technológia pedig lehetőséget teremt majd a páciensek személyesebb ellátásra is, derül ki a a Deloitte egészségügyi szektorra vonatkozó tanulmányából.

Míg 2012 és 2016 között évente átlagosan 1,3 százalékkal nőttek az egészségügyi kiadások, addig a 2017 és 2021 közötti időszakban ez az érték már 4,1 százalék lesz, amelynek hátterében az elöregedő és növekvő létszámú társadalom, a kezelések fejlődése, a feltörekvő gazdaságok teljesítménye, valamint a dráguló munkaerő áll – derül ki a Deloitte egészségügyi szektorra vonatkozó elemzéséből. A jelentés azonban hangsúlyozza, hogy a költés szintjének emelkedése nem feltétlenül jelent jobb egészségügyi eredményeket. Ezt jól mutatja az is, hogy a GDP-hez mérten az Egyesült Államokban a legmagasabb az egészségügyi költések aránya az OECD országok között – 2016-os adatok szerint 16,9 százalék –, azonban a várható élettartam vonatkozásában csak a lista második felében található. Magyarország ebben a mutatóban 7 százalékkal a vizsgált 33 OECD ország közül a 29-30. helyen áll, Szlovákiához hasonlóan.

„Az emelkedő költségek és a csökkenő nyereség mellett az egészségügyi szektor innovatív és költséghatékony módokat keres az ellátottak által igényelt minőség, eredmények és érték biztosítására. A betegközpontú, technológia alapú okos egészségügy a szolgáltatás minőségének növelése mellett az ellátásban dolgozók munkáját is megkönnyíti, azonban az innováció és a magas minőségű ellátás érdekében a jövőben a szabályzatok, folyamatok és meglévő képességek megújítására lesz szükség”.

Az egészségügyi szereplőknek 2018-ban a következő kihívásokkal kell szembenézniük a technológiai szempontból fejlettebb, okosabb egészségügyi szolgáltató szektor tervezése során:

Csökkenő nyereség a bizonytalan és változó egészségiparban

Az egészségügyi szolgáltatóknak valószínűleg továbbra is csökkenő nyereséggel és növekvő költségekkel kell számolniuk. 2020-ra a világ legnagyobb régióinak összesített egészségügyi költése várhatóan eléri a 8,7 billió USD-t a 2015. évi 7 billió USD-hez képest. A csökkenő nyereség ellentételezésére számos egészségügyi szervezet új költségcsökkentési intézkedéseket vezet be és új bevételi források után néz.

Stratégiai elmozdulás a mennyiségtől a minőség felé

Az egészségügy folytatja az elmozdulást a szolgáltatásért fizetett díj (FFS) szerinti díjazástól az eredmény- és értékalapú fizetési modellek felé. A fejlett egészségügyi rendszerekben a szektor szereplői a kezelés helyett a megelőzést hangsúlyozzák, amelynek eredményeképpen az egyszerű „betegek” helyett megszületnek a szolgáltatásokról jól tájékozott „egészségügyi fogyasztók”.

„Ahhoz, hogy sikeres legyen az átmenet az értékalapú ellátás felé, az is szükséges, hogy a szereplők – beleértve a fogyasztókat is – az egészségügyi ellátás helyett az egészséget, a kezelés helyett a megelőzést és jóllétet, az egyén helyett pedig a közösség egészségét lássák.

Reakció az egészségpolitikára és a komplex szabályozásra

Az utóbbi idők kibertámadásai nyomán nagyobb hangsúly került az adatok védelmére és biztonságára. A digitális egészségügy kihívást jelent a kormányzatok, egészségügyi rendszerek, és biztosítók számára, hiszen egyre több adatot kell összegyűjteniük, elemezniük és tárolniuk, miközben ügyelniük kell a jogszabályi megfelelésre, etikára és kockázatokra is.

Exponenciális technológiák felfedezése a költségek csökkentése, a hozzáférés növelése és az ellátás javítása érdekében

Az exponenciális technológiák segítségével az ellátás kevésbé költségessé, hatékonyabbá, és globális szinten jobban hozzáférhetővé válik. A demográfiai és gazdasági tendenciák a fejlett technológiával ötvözve máris előrejelzik, hogyan fog működni a jövő kórháza munkaerő, méret és tervezés tekintetében. Éppen ezért a szereplőknek a digitális technológiák figyelembevételével kell tervezniük stratégiai befektetéseiket az emberi erőforrás, folyamatok és infrastruktúra terén.

Fókusz az ügyfeleken és a betegek tapasztalatainak javításán

A személyes szolgáltatások elsődleges fontosságúvá váltak a fogyasztók számára, és a technológia azt is lehetővé teszi, hogy ők is aktívabbak legyenek a döntéshozatal során. A szolgáltatóknak és kifizetőknek érdemes kihasználniuk a digitális trendeket, hogy személyesebb ellátást nyújtsanak, javuljon a kommunikáció, és javítsák a betegek tapasztalatait és a technológiát bevonják a kutatás, diagnózis, kezelés és utógondozás területére is.

A jövő munkaerejének alakítása

A negyedik ipari forradalom nyomán a digitális technológia, robotika és egyéb automatizált eszközök rengeteg lehetőséget kínálnak az egészségügy jelenlegi és jövőbeli munkaerőproblémáira – amennyiben a szektor szereplői nyitottak lesznek erre.

A teljes cikket elolvashatja a P/AC & PROF/T weboldalán

Törzs

Publikus gyógyszer-, segédeszköztörzs érvényes 2018.03.01-jétől.

Az OEP által közzétett rendszeres havi gyógyszerlistában, 2018 márciustól életbe lépő változásokat tartalmazzák a következő dokumentumok.

Gyógyszer változások (név szerint rendezve)

Gyógyszer változások (TTT-kód szerint rendezve)

Az OEP által közzétett rendszeres havi segédeszközlistában, 2018 márciustól életbe lépő változásokat tartalmazzák a következő dokumentumok.

Segédeszköz változások (név szerint rendezve)

Segédeszköz változások (TTT-kód szerint rendezve)